Wiadomości - Aktualności
Dobre rady dla wszystkich, którzy wybierają na przedświąteczne zakupy
Dodał: Sylwia Robak Data: 2018-12-13 11:38:37 (czytane: 1933)
Gorączka zakupów – tak najczęściej mówi się o przedświątecznym okresie w sklepach. Kupujemy wtedy wszystko – od drobnych prezentów, po meble i wyposażenie domów. Często kupujemy pod wpływem emocji, pośpiechu….
Po pierwsze – zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest to promocja. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje znacznie mniej.
Po drugie - gdy kupujemy artykuły spożywcze, zwróćmy uwagę na termin przydatności do spożycia. Często produkty oferowane w promocjach, takie jak słodycze, bakalie czy przyprawy mają krótkie terminy ważności.
Po trzecie – w dochodzeniu praw pomogą nam dowód zakupu – czyli paragony, które powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie nabyliśmy towar. Na nasze żądanie powinien je wydawać nie tylko sprzedawca w supermarkecie, ale również handlujący na targowisku czy bazarze.
Przed podpisanie umowy warto zabrać do domu kopię i w spokoju rozważyć jej wszystkie postanowienia. Nie zapominajmy przy tym o informacjach napisanych drobnym drukiem. To z nich możemy wywnioskować, że „raty 0 procent” wcale nie oznaczają, iż kredyt nic nie kosztuje.
Po piąte – przy zakupie zabawek pamiętajmy, że na każdej z nich musi znajdować się znak CE. Umieszczenie go gwarantuje, że produkt został wytworzony zgodnie z wymogami bezpieczeństwa. Ponadto, wybierając upominek dla dzieci poniżej trzeciego roku życia, upewnijmy się, czy zabawka jest dla nich odpowiednia (powinna być odpowiednio oznakowana). Należy także zwrócić uwagę na to, czy nie brakuje instrukcji obsługi w języku polskim.
Po szóste – gdy zamawiamy produkty przez internet, przysługują nam dodatkowe prawa. Przede wszystkim możemy odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyn. W tym celu składamy oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni zwrócić nam pieniądze.
Po siódme – nie zapominajmy, ze jeśli produkt jest wadliwy, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Składamy ją u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja , wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas.
Po ósme – jeśli produkt nie ma wad, a jedynie nam się nie podobna lub nie pasuje, to tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i zwróci nam pieniądze. Pamiętajmy, aby sprzedawca deklarujący taką wolę zaznaczył na paragonie, w jakim terminie przysługuje nam zwrot.