Wiadomości - Aktualności
Decyzja UOKiK w sprawie Netii - Rzecznik Konsumenta informuje
Dodał: Sylwia Robak Data: 2019-07-02 14:40:29 (czytane: 1323)
Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody. Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty. O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi konsultanci. Wynikało z nich, że Netia dzwoniła z propozycją zawarcia umowy, mimo że nie miała zgód abonentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. – Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
- 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo
- wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, albo
- zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo
- dostęp do programu antywirusowego na rok, albo
- dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.
Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji:
- zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.