Wiadomości - Aktualności

Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi

Dodał: Sylwia Robak Data: 2019-06-19 14:48:06 (czytane: 1536)

Rzecznik Konsumentów informuje, że zgodne z decyzją UOKiK pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich nie jest już powadzone rzez Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie.

Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.

Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie (Alternative Dispute Resolution - ADR). Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe – trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie bezpłatne. W tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z 10 podmiotów uprawnionych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na przykład Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych a Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego sporów z przewoźnikami kolejowymi.


14 czerwca 2019 roku z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreślone Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie. Decyzja o wykreśleniu została wydana na wniosek Stowarzyszenia.

Przypominamy, że od kwietnia br. podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania ADR przed Rzecznikiem, instrukcje składania wniosku i formularze są dostępne na stronie http://www.pasazerlotniczy.gov.pl/.

Informacje dotyczące zasad i korzyści wynikających z postępowania ADR, wyszukiwarkę podmiotów uprawnionych, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na http://polubowne.uokik.gov.pl/ oraz przesyłając wiadomość e-mail na adres Punktu kontaktowego ds. ADR: kontakt.adr@uokik.gov.pl.

Wszystkie podmioty uprawnione możesz odnaleźć także w rejestrze dostępnym pod adresem: http://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Punkt Kontaktowy ds. ADR/ODR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków)
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 332, 22 55 60 333
E-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Zobacz także

Dla wszystkich Mieszkańców Powiatu Pińczowskiego

Dodane: 2024-03-29 11:36 - czytane (1)

TAGI:


Jarmark Nadnidziański

08/17/2017

wiecej..

Dożynki Powiatowe

08/27/2017

27 sierpnia zapraszamy na Powiatowe Święto Plonów powiatu pińczowskiego.  wiecej..

Giełda Pracy już 14 września

09/14/2017

Młodzieżowe Centrum Kultury zaprasza na Giełdę Pracy.  wiecej..

koncert POZYTYWNIE NAKRĘCENI

11/11/2017

 11 listopada 2017 roku zapraszamy na jubileuszowy koncert zespołu POZYTYWNIE NAKRĘCENI koncert odbędzie się w hali widowiskowo sportowej w Pińczowie o godz. 17:00 WSTĘP WOLNY wiecej..

VI Otwarty Turniej Tańca - Pińczów 2018

04/28/2018

wiecej..

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Sprzedaż rowerów pod lupą UOKIK

Rozpoczynają się wakacje, a wraz z nimi większa możliwość spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Zakup nowego sprzętu rowerowego...