Wiadomości - Aktualności
Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi
Dodał: Sylwia Robak Data: 2019-06-19 14:48:06 (czytane: 1550)
Rzecznik Konsumentów informuje, że zgodne z decyzją UOKiK pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich nie jest już powadzone rzez Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie.
Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.
Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie (Alternative Dispute Resolution - ADR). Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe – trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie bezpłatne. W tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z 10 podmiotów uprawnionych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na przykład Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych a Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego sporów z przewoźnikami kolejowymi.