Wiadomości - Aktualności
TPK - nowa usługa zdrowotna
Dodał: Sylwia Robak Data: 2021-08-17 21:37:27 (czytane: 964)
Narodowy Funduszu Zdrowia przypomina, że od 1 czerwca działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK). Jest to forma pomocy medycznej wspierająca nocną i świąteczną opiekę medyczną, która funkcjonuje po godzinach zamknięcia przychodni POZ.
TPK - 800 137 200 – jeden numer w całej Polsce
Pomoc medyczna nocą i w święta
Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK - 800 137 200 - pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, a w soboty, niedziele i święta TPK działa całodobowo. Połączenie jest bezpłatne.
- wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ)
- w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia - wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Nie mnie istotne jest to, że TPK obsługuje połączenia w języku polskim oraz w:
- angielskim,
- rosyjskim,
- ukraińskim.
Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. W tym celu należy wejść na stronę: