Wiadomości - Aktualności
Zakup ubrań w sklepie i przez internet - Powiatowy Rzecznik Konsumentów ostrzega
Dodał: Sylwia Robak Data: 2019-06-07 14:32:26 (czytane: 1657)
Kupujesz ubrania prze internet? Niestety, nie zawsze informacja zawarta na metce jest zgodna ze stanem rzeczywistym.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w 2017 i 2018 r. Inspekcja Handlowa sprawdziła ponad 5 tys. partii ubrań dla dzieci i dorosłych, ręczników, strojów kąpielowych, odzieży sportowej, obrusów. Niestety koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej. W wyniku kontroli, zastrzeżenia były do ponad 30 proc. produktów, najgorzej wypadły te zbadane w laboratorium.
- sweter damski miał być w 100 proc. zrobiony z lnu, a okazało się, że jest w nim 78,7 proc. akrylu i 31,3 proc. poliestru (2017),
- koszulka męska miała być w 100 proc. uszyta z bawełny, a było w niej 61,4 proc. poliestru i tylko 38,6 proc. bawełny (2018),
- 6 partii ręczników miało inne wymiary, niż deklarowali producenci (2018),
- kilku obrusów „plamoodpornych” nie można było wyczyścić z oleju rzepakowego (2017).
- Zapoznaj się z informacjami na etykiecie. Dowiesz się z niej, z jakich włókien składa się surowiec, z którego wykonano ubranie – ta informacja jest szczególnie ważna dla alergików.
- Obejrzyj produkt - sprawdź, czy nie ma dziur, zaciągnięć lub zabrudzeń, czy jest estetycznie wykończony.
- Przymierz rzecz, którą chcesz kupić. Nie ma jednego sposobu określania wielkości ubrań i może się okazać, że np. rozmiar „M” u jednego producenta to „S” u innego. Pamiętaj, że w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mógł zwrócić lub wymienić pełnowartościowy towar, który źle na tobie leży – zależy to od dobrej woli sprzedawcy. Inaczej jest, gdy kupujesz przez internet – wtedy masz 14 dni na odstąpienie od umowy.
- Zwróć uwagę na cenę. Jeśli ta na etykiecie różni się od tej przy kasie, masz prawo kupić rzecz taniej.
- Masz zastrzeżenia lub wątpliwości? Skontaktuj się z Inspekcją Handlową.
Kupujesz ubrania przez internet? Obejrzyj film przygotowany przez Stowarzyszenie Aquila i dowiedz się, na jakich zasadach możesz odstąpić od umowy.
Tel. 801 440 220, l22 290 89 16 – infolinia konsumencka
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl